Sunday, June 12, 2011

Punca Kekalahan Kelantan di tangan Terengganu

Disini Saya telah membuat beberapa Pandangan atau cuba untuk mentafsir bagaimanakah atau apakah punca kekalahan pasukan Kelantan. Seperti mana yang kita ketahui atau telah sedia Maklum, Kelantan telah berjaya mendapat gol yang pertama pada minit-minit Akhir dan gol tersebut sudah pastinya akan menjadi sejarah jika kelantan berjaya mengelakkan pasukan Terengganu membuat gol penyamaan. Namun disini saya dapat mengenal pasti punca yang menjadi kekalahan Kelantan, dan ianya adalah :-

Pada waktu Kelantan sudah mendahului 1-0.


  • Pemain Kelantan sudah mula beranggan dan mula membuat aksi-aksi sakit terbaring. Sememangnya gaya seperti melengah-lengahkan masa ini dilakukan kebanyakkan pemain , walaupun pemain tersebut bertaraf dunia(kecuali Messi, messi tak pernah buat lakonan itu). Namun adakah mereka lupa bahawa Terengganu masih bersemangat membuat percubaan Gol penyamaan?. 
  • Oleh keran terlampau ramai pemain yang menjadi pelakon dan sedang berangan pada waktu itu, Daudsu iaitu Pemain terakhir yang cuba menyelamatkan Gawang gol Pasukan kelantan menjadi Mangsa hasil dari lakonan dan anggan-anggan rakan-rakannya. Mengapa saya berkata seperti begitu?. LIHAT GAMBARAN DIBAWAH.

Terengganu menentang Kelantan piala fa 2011
Lihat pada gambar suntingan diatas, terdapt 4 pemain terengganu yang bersiap sedia menunggu hantaran atau bola muntah dan hanya 2 pemain kelantan yang cuba sedaya upaya mengawal 4 orang pemain Terengganu. Jadi mana perginya pemain-pemain kelantan yang lain? (berlakon, beranggan).

Dan apabila Terengganu sudah mendapat gol yang kedua, Terengganu menggunakan minit-minit terakhir iaitu saat-saat wisel akan ditiup dengan melakonkan watak-watak atau aksi Sakit terbaring dengan penuh berkesan maksudnya disini (tengok time dah betul-betul dah nak abis, Bukan 10minit lagi dah nak abis).

Jadi kesimpulannya Berjuang berhabis-habisan dahulu, walaupun sudah penat. kerana Kepenatan akan hilang apabila mendapat kejayaan.

Tik tok Tik Tok : Jangan Duk salahkan Daudsu...salahkan satu Team...dan...opss sorry la ....tak tau la name saintifik sakit terbaring tu ....Sekadar pandangan............................

No comments:

Post a Comment